Narastajúce množstvo áut treba dostať z ulíc do garáží

12.11.2008 Poprad

Tatranská Lomnica 12. novembra (TASR) - Uličný priestor treba humanizovať, aby nepatril iba čoraz väčšiemu počtu áut. Znamená to hľadať riešenia, aby sa tam dobre cítili predovšetkým chodci vrátane turistov.
Snahou je dostať vozidlá do parkovacích garáží alebo parkovacích domov. Riešenie statickej dopravy by mala načrtnúť Mestská parkovacia politika, o ktorej diskutovali dnes v Tatranskej Lomnici účastníci trojdňového seminára pod taktovkou Slovenskej parkovacej asociácie.
Jej predseda Peter Poloma pre TASR konštatoval, že spomedzi hlavných miest krajín V4 patrí Bratislave prvenstvo v počte kancelárií na počet obyvateľov. \"Hustota administratívnych priestorov v Bratislave je najvyššia, pričom podľa oficiálnych údajov až 75 percent administratívnych plôch sa nachádza v širšom centre. S tým súvisí rast nárokov na parkovanie. \"
Regulovať parkovanie možno cenou a časovým limitom. Sú to však len dočasné riešenia. Áut pribúda. Východiskom je nájsť plochy a vybudovať garáže či už v centrách, alebo na sídliskách. Podľa štatistík, ktoré odzneli na seminári, auto je podstatnú časť dňa odstavené, jazdí v priemere len hodinu.
\"Treba rozlišovať parkovanie a garážovanie. Ak auto odstavíme na viac ako deň, už je to garážovanie. Obyvatelia niektorých miest garážujú svoje autá na ulici, ale miesto v centre patrí aj ostatným, či už turistom, alebo ľuďom, ktorí chodia na obchodné rokovania či kultúrne podujatia, \" konštatoval Poloma.
Ďalšou témou seminára bola legislatíva, výber parkovného a spôsob prevádzkovania parkovísk. Slovenská parkovacia asociácia mala možnosť pripomienkovať Zákon o premávke na pozemných komunikáciách, ktorý sa pripravuje do parlamentu. Ako povedal predseda, väčšinu požiadaviek sa im podarilo naformulovať do návrhu. Ak by nová legislatíva prešla, pomohla by sprehľadniť statickú dopravu, na ktorú by mestá mali pamätať už pri príprave územných plánov.
 

Vyberte región

mark